Dlouhodobý test: Hyundai Santa Fe a poznatky po 5 tisících



Zdroj: garaz.cz, autor: redakce garaz.cz

S Hyundaiem Santa Fe, který máme půjčený na dlouhodobý test, se najezdilo víc kilometrů, než jsme si vůbec původně mysleli. Auto, ze kterého se v rámci redakce stal univerzální nástroj pro pracovní povinnosti, projelo různé terény, odvezlo hromadu lidí i věcí, střídavě řídí celá redakce. A tak jsme se rozhodli hromadně sepsat seznam toho, co se nám na Santa Fe líbí a co nás případně štve.


Dominik

+ Dojem plnotučného SUV: Strašně rád bych se vyvaroval označení „Range Rover pro chudé“, ale jelikož právě Range Rovery uznávám ze všech SUV zdaleka nejvíc a právě plnotučný Range Rover mi Santa Fe v mnoha ohledech připomíná, tak tohle označení, přestože na první pohled zní trochu hanlivě, je vlastně pochvalou. Jde o ten způsob, jak se cítíte za jeho volantem a s jakou jistotou, přehledem a komfortem se velký rodinný koráb pohybuje po silnici. Takhle se prostě řídí a takhle na svého řidiče působí jenom skutečná velká SUV.

+ Převodovka: Do auta, které má jezdit pohodlně, se prostě nejlépe hodí klasický automat s hydrodynamickým měničem. Protože přestože jsou některé moderní dvouspojkové převodovky v otázce jízdního komfortu už hodně vymakané, sametovosti měniče se při rozjezdech, popojíždění, ale i samotném řazení nic nevyrovná.

- Zvuk motoru za studena: Dostatečně velký (2,2 litru) vznětový čtyřválec je sice dynamikou naprosto dostačující a zatím dlouhodobě jezdí za 7,9 litru na sto, ale ve chvíli, kdy jej po ránu nastartujete za studena, přidejte raději hlasitost na rádiu. Prvních pár rozjezdů se totiž charakteristické dieselové „kadlání“ ozývá dost nahlas. A byť je to vlastně prkotina, k jinak elegantnímu velkému vozu se to prostě moc nehodí.


Kuba

+ Praktičnost: Ačkoliv nejsem v běžném životě příliš fanouškem velkých SUV, po pár víkendech se Santa Fe jsem musel částečně změnit názor. Zkrátka si mě získalo, a to především svou praktičností. Tohle auto je dostatečně velké, pohodlné a šikovné na to, aby odvezlo vícečlennou posádku a spoustu věcí k tomu kdykoliv a kamkoliv. Vyzkoušeno na vlastní kůži – od menšího stěhování, přes kutilské víkendy na chalupě až po svatební parkování na promáčené louce v kopci, odkud jsme díky pohonu všech kol odjeli bez pomoci jako jedni z mála.

+ Výbava: Velmi milým překvapením našeho dlouhodobě testovaného vozu pro mě byla jeho výbava. Tady je zkrátka skoro všechno, na co si vzpomenete – navigace, Bi-LED světla, head-up displej, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, vyhřívaný volant, vyhřívané čelní sklo a přední i zadní sedadla, 360° kamerový parkovací systém, 19" litá kola a dokonce i odvětrávání předních sedadel. Chybí snad už jen masážní funkce v sedačkách a vzduchový podvozek a máte tu prakticky vše, co v autě můžete dostat.

– Nenápadný design: Otázka vzhledu je vždycky dost individuální záležitostí. Bohužel u Santa Fe jsou zvenčí na moje nároky příliš cítit asijské kořeny auta, což může dojem z jinak skvělého vozu trochu snižovat. Ne, že by Santa Fe bylo ošklivé, to rozhodně ne, ale svým šarmem zaujme na první pohled asi málokoho. Trochu tomu navíc nahrává i šedá barva karoserie, která z povedeného SUV dělá tak trochu „šedivou myš ulice”, což si tohle auto rozhodně nezaslouží. Nemůžu ovšem nezmínit, že řada lidí takovou nenápadnost může brát i jako výhodu…


logo-centrum-4x4-homepage.jpg